** איך בוחרים קמפיינר או סוכנות שיווק לעסק שלכם? **

תמונת המוצר או העסק: 
מה בעסק \ התמונה: 
יוצא לנו לדבר כל יום עם בעלי עסקים שעבדו עם קמפיינרים או סוכנויות שיווק והתאכזבו.
הם מספרים שהקמפיינר לא הביא להם תוצאות, הבטיח הבטחות ונעלם או שפשוט הם הרגישו שהם משלמים כסף ולא מקבלים תמורה מספיק טובה.
בדיוק בגלל זה החלטתי לרכז לכם את הדברים שהכי חשוב לבדוק לפני שאתם בוחרים קמפיינר או סוכנות לעסק שלכם:
1. קודם כל להבין מה אתם מחפשים - טכנאי שיריץ לכם קמפיינים או מומחה?
בשיווק הדיגיטלי יש כל מיני תחומים, וכל תחום דורש התמחות.
ממש כמו שהולכים לאורתופד כשכואב הגב ולא לרופא כללי - כשרוצים להריץ ממומן צריך ללכת למומחה.
אם נסתכל על קמפיינרים באופן כללי, יש 2 סוגים בשוק:
טכנאי - "קמפיינר" שיודע איפה צריך ללחוץ כדי להוציא מודעות שירוצו ברשת, ופה המומחיות שלו מסתיימת. בדרך כלל יעבוד עם לקוח שיש לו כבר אתר או דף נחיתה, והאחריות שלו היא להביא תנועה מהקמפיינים לנכסים הקיימים של הלקוח, וזהו.
מומחה - יודע איפה ללחוץ, וגם יודע להסתכל על התהליכים מלמעלה - לבצע תחקיר קהל, להגדיר אסטרטגיה, לבנות פאנלים (משפכים שיווקיים), לכתוב קופי למודעות, לנתח נתונים, מבין תהליכי מכירה ויודע לחבר כלים ואוטומציות לפחות ברמה בסיסית.
בגדול? הוא לא חייב לעשות בדיוק את כל אלה בפועל (כל דבר כזה דורש מומחיות), אבל הוא חייב להכיר את התחומים האלה, להבין איך הכל פועל ולדעת לשלב אותם בתהליכים של הלקוח (אתם).
2. הזול עולה ביוקר:
בתחום של הדיגיטל יש ספקים במגוון רחב של מחירים וברמות מקצועיות שונות.
בדרך כלל, המחיר של הקמפיינר נגזר מהמקצועיות שלו ומתכולת העבודה שהוא מספק.
בסעיף הקודם הבנתם את ההבדלים בין הטכנאי למומחה.
בתכלס?
מי שלא מחפש להשקיע יותר מדי ומחפש את הזול - ילך על טכנאי -> ישלם מינימום -> יוציא כסף ובלי יותר מדי תוצאות -> יתאכזב -> יעבור למשווק הבא -> וחוזר חלילה.
מי שרוצה להגדיל את העסק - טכנאי כבר לא יוכל לתת לכם מענה.
רק תזכרו - הקמפיינר הוא אחד הספקים הכי חשובים בעסק שלכם.
תשקיעו בספקים איכותיים - זה משתלם.
3. לא מבטיח הבטחות:
אחת הבעיות שחוזרות על עצמן הכי הרבה אצל בעלי עסקים שמדברים איתי היא שהם עברו כבר כמה קמפיינרים שהבטיחו להם הבטחות ולא סיפקו את מה שהבטיחו.
עכשיו, צריך להבין דבר אחד חשוב - אף אחד לא יכול לדעת מראש מה הולך להיות.
אז כן, אפשר ואפילו רצוי לעשות הערכת עלויות ותיאום ציפיות (על בסיס נתונים), לפעמים הדברים הולכים כמו שאנחנו רוצים ולפעמים זה דורש שיפורים, אבל מכאן ועד להתחייב לתוצאה מסויימת? אי אפשר.
4. מדבר במושגים של כסף ולא בחשיפות ולייקים:
שני הפרמטרים הכי חשובים בפרסום הם:
כמה כסף הושקע
וכמה כסף נכנס.
זהו.
לא כמה לייקים קיבלתם
ולא כמה חשיפות קיבלתם.
זה לא מעניין אף אחד, ולייקים מהדודה לא יביאו לכם ביזנס.
המטרה של קמפיין ממומן הוא לייצר כסף, ולכן חשוב לעבוד עם קמפיינר שמדבר בשפה של ביזנס ו-ROI ולא בשפה של "תראו כמה לייקים תוכלו לקבל".
5. הפרסום מתבצע מהנכסים שלכם:
אני שומע לא מעט על בעלי עסקים שנתנו לקמפיינר לנהל להם את הפרסום מחשבונות הפרסום שלו.
במצב כזה בעל העסק נותן לקמפיינר סכום מסוים כל חודש, והקמפיינר אחראי לחלק את הסכום הזה בין התקציב שהולך לקניית המדיה ובין שכר הטרחה שלו.
איפה הבעיה פה?
הראשונה, לא יודעים באמת כמה כסף הולך למדיה וכמה לקמפיינר (אלא אם יש 100% שקיפות).
השניה, אם ההתקשרות נפסקת - הנתונים נשמרים אצל הקמפיינר.
אז לפני שאתם בוחרים קמפיינר - חשוב לוודא שהכל נעשה מחשבונות הפרסום שלכם ושהם יהיו בבעלותכם.
6. כמה הוא מחובר לעסק שלכם:
אם אתם רוצים להגדיל את העסק ולקבל תוצאות - אתם צריכים לקחת קמפיינר שיהיה מעורב באופן פעיל בשיווק שלכם.
בגדול? הקמפיינר צריך לעדכן אתכם בתוצאות באופן שוטף, לעשות איתכם מעקב שוטף של כמות לידים ולקוחות שנכנסו וכמה כסף הקמפיין מוציא ומכניס, לתת המלצות לשיפור - לא רק של הקמפיינים אלא גם ברמה העסקית, ופשוט לתת לכם הרגשה שהוא חלק מהעסק שלכם ושהוא עובד כדי לקדם אתכם.
יש לכם קמפיינר או סוכנות שיווק והם לא עומדים בסעיפים האלה?
תעשו להם שיחת "תיאום ציפיות מחדש".
רוצים להגדיל את כמות הלידים והמכירות עם ממומן? פנו בפרטי ונראה אם נוכל לעזור לכם.
קטגוריות: