השנה האחרונה הייתה מוזרה.

תמונת המוצר או העסק: 
מה בעסק \ התמונה: 

 אינטנסיבית. מורכבת כלכלית. ויותר מכל, התאפיינה בחוסר וודאות שהשביתה הרבה מאוד אנשים. בעיקר בתחילתה. וזה, רק הוכיח לנו דבר אחד. גם במצבי קיצון, אנחנו חייבים להיות מסוגלים להשתנות ולהתאים את עצמנו למצב הקיים.

יובל נח הררי, ההיסטוריון המפורסם ומחבר הספר "קיצור תולדות האנושות" אפילו חזה את זה במידה מסוימת. בפאנל שנערך בשנת 2018 שעסק בהשפעת האוטומציה על האנושות, הוא אמר שבשל מהפיכות טכנולוגיות, אנשים ייאלצו להמציא את עצמם כל עשור בערך.

המשפט הזה קשה לקבלה. בעיקר כי פעם, היינו פשוט מתמקצעים בתחום עיסוק עיקרי אחד. היינו מתמחים בו. וככל שהשנים היו עוברות, כך היינו שווים יותר בשוק העבודה. רק שהאצת פיתוח הטכנולוגיה ותקופות מורכבות כמו תקופת הקורונה, מוכיחות לנו אחרת.

להמציא את עצמנו מחדש?

הרעיון שבו אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש כל עשור הוא לא חדש. הוא גם לא שמור לפרופ' נח הררי. רק שמי שלא ישכיל להבין את זה בקרוב, ימצא את עצמו מאוד מבולבל בעוד מספר שנים. מבולבל וחסר הכנסה.

רק שאני לא מנטור ל"איך לעשות כסף קל". לא מאמין במנטורים וגורואים. בטח לא בקיומו של "כסף קל". אז למה אני מעלה את זה בכלל? מאוד פשוט. כי אני אישית מאמין בשינוי המתמשך הזה. רק שהמיקוד שלי הוא קצת שונה.

אני לא יודע מה יהיו מקצועות העתיד. או במה הכי חשוב לך להשקיע כדי למנף את הכסף שלך. זה מאוד אישי ותלוי בידע מקצועי. מה שאני כן יודע הוא דבר אחד – לא משנה מה יקרה, ככל שיכולות החשיבה והתקשורת שלנו מפותחות יותר, כך נתמודד עם השינוי טוב יותר.

אז מאיפה הייתי ממליץ להתחיל?...

לקריאת ההמשך בבלוג יש להיכנס לקישור המקוצר הבא:
https://wp.me/pUKi7-2Mu