כשראשי העולם התחתון שאלו את הג'וקר בסרט האביר האפל

תמונת המוצר או העסק: 
מה בעסק \ התמונה: 
 
מדוע הוא לא חיסל את באטמן עד כה
זו הייתה התשובה שלו.
האמת, זה נכון.
זה נכון פיזקלית, אישית, עסקית ובכל תחום בחיים.
מכירים את חוק שימור האנרגיה?
החוק גורס כי אנרגיה לא "נוצרת" מאליה או "נעלמת" סתם כך אלא עוברת מגוף לגוף או משנה צורה מסוג אחד של אנרגיה לסוג אחר.
אנרגיה חשמלית הופכת לחום...(נורת חשמל למשל)
אנרגיה כימית הופכת לתנועה... (גוף האדם למשל)
ועוד...
אם כך, האם אפשר לעשות משהו תמורת כלום?
שאלה מעניינת וחצי פילוסופית.
אני חושב שלא. והנה ההסבר:
ישנם סוגים רבים של פעולות.
נתחיל בפעולות מהסוג העסקי - שם פשוט יותר להבין מדוע ישנו תשלום תמורת ערך.
אנחנו קונים אוכל ומשלמים תמורתו.
אנחנו קונים ידע וניסיון של בעלי מקצוע (יועצים, פסיכולוגים, מורים וכיוב') ומשלמים תמורתו (ועבור הזמן וההשקעה החלופית שהוא חוסך לנו במקום לחוות, להתנסות ולהשקיע כסף בניסיון ללמוד את הדברים בעצמנו).
ומה לגבי למידה? בלמידה אנחנו משקיעים זמן, אנרגיה וכסף וכתוצאה מכך הופכים להיות טובים יותר וחכמים יותר. אם אנחנו משקיעים בחינוך ילדנו זה דומה. חילוף... התמרה.
ומה לגבי התנדבות? הרי אנחנו "רק" נותנים לאחרים. לא רק שאין פה כסף שחוזר אלינו, כמו בדוגמה העסקית, אלא שברוב המקרים אנחנו אפילו *משקיעים* כסף (וזמן... ואנרגיה)... איפה החילוף פה?!
התשובה היא שהחילוף הוא... ההרגשה הטובה שאנו מקבלים. הסיפוק שבעזרה.
בחלק מהמקרים ההתנדבות עשויה גם להיות חלק ממרקם התדמית שכל אחד מאיתנו מייצר... כיצד אנו בוחרים לפעול כדי שאנחנו, הקרובים אלינו והסביבה יתפסו אותנו באופן מסויים כתוצאה מהתנהגויות שונות, ביניהן גם פעולות התנדבות.
התמרה.
מתי לא מתקיימת התמרה?
ההתמרה מתקיימת תמיד, זו לא השאלה הנכונה.
השאלה שכל אחת ואחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו היא: למה אני רוצה להתמיר את האנרגיה שלי.
מה אני רוצה להשיג... איך אני בוחר/ת להרגיש כתוצאה מ...
גם בטווח המיידי (עם השלמת הפעולה) אבל גם בטווח הארוך יותר.
הרבה אנשים מספרים לנו במסגרת הייעוץ האסטרטגי והעסקי שהם מרגישים שהם עובדים קשה במהלך כל החודש, הם נפגשים עם אנשים ואפילו עוזרים להם במידה מסויימת בהתנדבות...
הם עוזרים! ויודעים/מבינים/מרגישים שזה חשוב... אבל בסוף החודש כשהם רואים כמה הרוויחו ההרגשה שלהם לא טובה. הם מבואסים... הם כועסים על עצמם... גם זו התמרה, אבל מהסוג השלילי. במקרה הזה התוצאה בטווח המיידי הייתה חיובית מאד והתוצאה בטווח הבינוני-ארוך הייתה שלילית
ובשורה התחתונה - תוצאה לא טובה.
הדוגמה הנ"ל אופיינית למטפלים, יועצים, מאמנים ולמעשה לכל אדם העוסק במקצוע בתחומי התמרת ידע מקצועי בכסף.
דוגמה נוספת?
בבקשה: האם ידעתם שפסיכולוגית אנחנו מרגישים שאיכותו של מוצר/שירות גבוהה יותר ככל שעלותו גבוהה יותר (עד לנקודה מסויימת אשר מעבר לה אנחנו מזהים הגזמה)? לא רק זאת, אלא שהאפקט משפיע עלינו בעוצמה גבוהה יותר כתוצאה מכך. מחקרים הוכיחו כי טיפול רפואי מייצר תוצאות טובות ומהירות יותר כשעלותו גבוהה יותר... אנחנו נהנים יותר משתיית יין יוקרתי יותר (גם אם מדובר ביין זול שרק הוחלפה לו התווית) וכיוב'.
המשמעות - מנקודת מבטו של המקבל ה"חינם" פוגע בו ובאפקטיביות השגת התוצאה. זה עובד הרבה פחות טוב, אם בכלל מאשר אם היה משלם על כך (ומי שרוצה להיכנס לכך יותר לעומק מוזמן לפנות אלי בפרטי). תקראו לזה התמרה באפקטיביות נמוכה.
אז מה עושים - 1?
אנחנו , למשל, מאד אוהבים לעזור לאנשים ולא כולם נמצאים בנקודה שיכולים להרשות לעצמם לשלם לנו את העלות הנדרשת ... יחד עם זאת *אנחנו יודעים* שהתערבות ועזרה שלהו יכולה לשנות להם ולסביבה שלהם את החיים. זה חשוב לנו וזו אחת הסיבות שאנחנו עושה
ים את מה שאנחנו עושים ולכן... הגדרנו ש-10% מהפעילות שלנו היא ללא עלות או בעלות מופחתת משמעותית. מעשר. אבל... רק 10%. לא מעבר. שאר ה-90% בעלות מלאה והוגנת.
אז מה עושים - 2?
למרות שהוא ה"רע" בסרט אפשר ללמוד גם ממנו (וכשחושבים על זה, זו התמרה של אנרגיה שלילית לחיובית ) - אם אתה טוב במשהו לעולם אל תעשה אותו בחינם.
שימו שאתם מבינים ומקבלים את התוצאה שתרגישו איתה טוב - בטווח הקצר, הבינוני והארוך.
מה עושים - 3?
תשתפו את הפוסט, לכו תדעו למי תעזרו ותעשו טוב.
תעשו טוב לאחרים ולעצמכם גם יחד 
צריכים להתייעץ? אנחנו כאן.
קטגוריות: