מיקוד במטרות, אחד הגורמים המשמעותיים להצלחה בחיים ובעסקים.

תמונת המוצר או העסק: 
מה בעסק \ התמונה: 

 מיקוד איכותי משמעו שכל פעולה שאנחנו עושים בעסק משרתת ומקדמת את המטרות שהגדרנו לעסק.

אחת השיטות בהן אני אוהב להשתמש כדי למקד בעלי עסקים ומנהלים היא "הקוביות ביומן":
דמיינו את היומן שלכם, הוא מורכב מהרבה מאד קוביות זמן. כל קוביה והאורך שלה, כל קוביה והמשימה שעומדת אחריה.

תנו לכל קוביה ציון מ 0 עד 3 עד כמה היא מקדמת את העסק שלכם. לדוגמה: אם המטרה שלי היא להיכנס למרחב של קורסים דיגיטלים ואני עושה פעולה שהיא חלק מתכנית הפעולה שהגדרתי אז היא תקבל את הציון 3, אם אני עושה פעולה שאינה חלק מתכנית הפעולה שלי, ואינה משרתת מטרה כלשהי היא תקבל את הציון 0.

לאחר שנתתי ציונים אני מגדיר צבע לכל ציון וצובע את הקוביה בצבע של הציון, אקבל מפה צבעונית של המיקוד שלי ביחס למטרות.

ועכשיו מגיע החלק המשמעותי,
אני בוחן כל פעולה שצבועה בצבע המבטא ציון נמוך ומחליט מה אני עושה איתה. חלק מהפעולות שאינן נחוצות בעסק אפסיק לעשות, את אלו שצריך לעשות אך קבלו ציון נמוך אני ממקד על מנת להגדיל את האפקטיביות של הזמן שלי. וכך, צעד אחר צעד אני הופך את ניהול המשימות שלי ל"נהול קוביות אפקטיביות", מתקדם בצורה ממוקדת יותר למטרות שלי ומקדם את העסק או החברה

קטגוריות: